سلام این وبلاگ هیچ وقت بسته نمیشه ادمینش همیشه عاشق این وبلاگه اما سایتمون فعال تره

سایت ما ایجاد شد کلیک کنید

ما و شما ـــــ

اموزش و خبرهای تکنولوژی

ما و شما ـــــ

اموزش و خبرهای تکنولوژی

سعی بر این داریم که بروز ترین
اخبار را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم
باتشکر از انتخاب شما
سعی کنید روزی حداقل 2 دفعه مراجعه کنید
سایت روزانه اپدیت میشود!!!

پیوندها

بر اساس ادعاهای وب‌سایت امنیتی Privacy Online News، گوگل بدون آگاهی کاربران مرورگر کرومیوم (Chromium) قصد استراق سمع‌شان را داشته است. این سایت ادعا می‌کند که اخیرا کدی به این مرورگر اضافه شده است که بدون اجازه‌ی کاربر، میکروفون او را تحت کنترل در آورده و سپس آن را روشن می‌کند. سایت Privacy Online News می‌گوید که این کد در ظاهر خود را به عنوان فعال‌کننده‌ی سرویس تشخیص صدای گوگل که برای جستجو از آن استفاده می‌شود، وارد سیستم‌ها کرده بود.
کد این قابلیت را داشته تا تمام صداهایی که توسط میکروفون کاربر شنیده می‌شود را ضبط و به سرورهای گوگل ارسال کند؛ با این حال گوگل در دفاع از خود گفته است که این نرم‌افزار فقط روی کرومیوم وجود داشته، اما فعال نبوده است.


لطفاً به ادامه مطلب رجوع فرمایید...
البته طبق گزارشات، این کد دیگر در مرورگر کرومیوم وجود ندارد و با بروزرسانی کرومیوم به جدیدترین نسخه از آن حذف شده است. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که حذف این کد توسط خود گوگل صورت نگرفته و بلکه ساختار «متن-باز» (Open-source) این مرورگر به کدنویس‌های آن اجازه داده است که خودشان کد را از کرومیوم حذف کنند. 
در پاسخ به این حرکت گوگل، بسیاری از کدنویس‌های این مرورگر نگرانی خود را درباره‌ی اعتماد به این شرکت ابراز کرده‌اند. کرومیوم، مرورگر متن-بازی است که مرورگر کروم شرکت گوگل بر مبنای آن طراحی و توسعه داده می‌شود. پروژه‌ی «دبیان» (Debian) هم نام گروه بزرگی از برنامه‌نویس‌ها است که مرورگر کرومیوم را توسعه می‌دهند؛ شرکت گوگل هم یکی از اعضای این پروژه و از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که به ساخت این مرورگر کمک می‌کند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی