سلام این وبلاگ هیچ وقت بسته نمیشه ادمینش همیشه عاشق این وبلاگه اما سایتمون فعال تره

سایت ما ایجاد شد کلیک کنید

ما و شما ـــــ

اموزش و خبرهای تکنولوژی

ما و شما ـــــ

اموزش و خبرهای تکنولوژی

سعی بر این داریم که بروز ترین
اخبار را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم
باتشکر از انتخاب شما
سعی کنید روزی حداقل 2 دفعه مراجعه کنید
سایت روزانه اپدیت میشود!!!

پیوندها

در مورد گلکسی اس 9 چه می‌دانیم؟
در مورد گلکسی اس ۹ چه می‌دانیم؟

هم‌اکنون گوشی‌های گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی نوت ۸ سامسونگ در حال رقابت تنگاتنگ با گوشی‌های آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ هستند؛ اما این رقابت، جلوی گمانه‌زنی پیرامون گوشی گلکسی اس ۹ را نمی‌گیرد. ما از سامسونگ انتظار داریم که با تعبیه‌ی ویژگی‌های جذاب در گلکسی اس ۹، یک بار دیگر ما را غافلگیر کند. در این مطلب، به قابلیت‌های احتمالی و شایعات منتشرشده در مورد گوشی‌های پرچم‌دار گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ نگاهی می‌اندازیم.


‌برای مشاهده بیشتر در ادامه مطلب رجوع کنید...

درتاریخ عرضه‌ی گلکسی اس ۹

اگر سامسونگ مطابق سال‌های گذشته عمل کند، می‌توانیم انتظار معرفی این گوشی را در بین ماه‌های بهمن تا فروردین داشته باشیم. از تاریخ دقیق معرفی این گوشی خبر نداریم، اما سامسونگ از سال ۲۰۱۰ سری گوشی‌های گلکسی اس خود را در بین این ماه‌ها معرفی کرده است.

در حال حاضر به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا از این گوشی رونمایی کند. کنگره‌ی امسال در ۸ اسفند کارش را آغاز می‌کند. سایت BGR هم در ماه سپتامبر گزارشی را منتشر کرد که سامسونگ قصد دارد زودتر از معمول هرسال گوشی جدیدش را معرفی کند. به همین خاطر احتمال می‌دهیم که در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال، شاهد رونمایی این گوشی خواهیم بود. سایت Forbes هم در گزارشی دیگر مدعی شده که سامسونگ مراسم رونمایی گوشی‌های گلکسی اس ۹ و اس ۹ پلاس را در تاریخ ۷ اسفند برگزار می‌کند و عرضه‌ی این گوشی‌ها در ماه اسفند یا اوایل فروردین آغاز خواهد شد.

انتظار چه ویژگی‌های جدیدی را داشته باشیم؟

با توجه به شایعات و اخبار غیررسمی، می‌توانیم انتظار ویژگی‌های جدید زیر را در گوشی‌های گلکسی اس ۹ یا اس ۹ پلاس داشته باشیم:

طراحی ماژولار: بر اساس یکی از شایعات، احتمال این وجود دارد که سامسونگ در گوشی گلکسی اس ۹ مانند گوشی‌های Moto Z و اسنشال فون، از طراحی ماژولار استفاده کند. به عبارتی دیگر، مالکان گلکسی اس ۹ می‌توانند از انواع و اقسام ماژول‌ها بهره ببرند.

طول کوتاه‌تر: بر اساس گزارشی از سایت Android Headlines، به نظر می‌رسد که گوشی‌های اس ۹ و اس ۹ پلاس کمی کوتاه‌تر از گوشی‌های اس ۸ و اس ۸ پلاس خواهند بود. در این گزارش آمده که طول گوشی گلکسی اس ۹ حدود ۵ میلی‌متر کوتاه‌تر از گلکسی اس ۸ یعنی ۱۴۴٫۱ میلی‌متر است. طول گلکسی اس ۹ پلاس هم ۱۵۵٫۲ میلی‌متر است که یعنی شاهد کاهش طول ۴٫۷ میلی‌متری این گوشی خواهیم بود. هرچند ازلحاظ عرض و ضخامت، تغییری ایجاد نشده است.

در مورد گلکسی اس 9 چه می‌دانیم؟

ظهور بریدگی: بنا به گزارش Forbes، گویا سامسونگ تصمیم گرفته که از طراحی آیفون ۱۰ الگوبرداری کند. به نظر می‌رسد که سامسونگ می‌خواهد حاشیه‌های نمایشگر گوشی‌های جدیدش را کمتر کند و برای چنین کاری، ناچار است که مانند اپل و اسنشال فون، به ایجاد یک بریدگی در بالا یا پایین نمایشگر تن دهد. باوجود استفاده از نمایشگر کم‌حاشیه‌تر، سامسونگ در نظر دارد که نسبت تصویر ۱۸.۵:۹ را که در گوشی‌های گلکسی اس ۸ و نوت ۸ استفاده کرده، در گوشی‌های جدیدش هم حفظ کند.

پردازنده‌ی بسیار قوی‌تر: سامسونگ و کوالکام در تولید پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند. یکی از مزیت‌های این همکاری، استفاده از اسنپ‌دراگون ۸۳۵ در گلکسی اس ۸ پیش از هر گوشی دیگری بود.

در مورد گلکسی اس 9 چه می‌دانیم؟

چندان تعجب‌آور نیست که سامسونگ در جدیدترین گوشی‌اش می‌خواهد از قدرتمندترین پردازنده استفاده کند و بر اساس گزارشی از SamMobile، گویا قلب تپنده‌ی گلکسی اس ۹ اسنپ‌دراگون ۸۴۵ خواهد بود. هرچند که احتمالا این گوشی از این پردازنده‌ی قدرتمند بهره خواهد برد، اما به نظر می‌رسد که سامسونگ در گوشی جدیدش فقط به استفاده از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بسنده کرده است. ازآنجایی‌که هم‌اکنون قیمت حافظه‌ی رم بسیار افزایش پیداکرده، سامسونگ احتمالا برای جلوگیری از افزایش قیمت نهایی گوشی چنین تصمیمی را گرفته است.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر: بنا به گزارش‌های مختلف، گویا در گلکسی اس ۹ شاهد حسگر اثر انگشت معمولی نخواهیم بود. شرکت کوالکام چندی پیش از توسعه‌ی فناوری جالبی خبر داد که به سازندگان اجازه می‌دهد حسگر اثر انگشت را در زیر نمایشگر اولد تعبیه کنند. با توجه به همکاری نزدیک سامسونگ و کوالکام، گویا گلکسی اس ۹ از جمله اولین گوشی‌های هوشمند مجهز به این ویژگی خواهد بود. البته چندی پیش یک شایعه‌ی دیگر منتشر شد که بر اساس آن، اولین گوشی سامسونگ مجهز به این فناوری، گلکسی نوت ۹ است.

مدتی پیش هم خبردار شدیم که سامسونگ در کره‌ی جنوبی، پتنت ترکیب حسگر اثر انگشت با نمایشگر را ثبت کرده است؛ اما هنوز نمی‌دانیم که این فناوری را در گلکسی اس ۹ خواهیم دید یا نه.

باز هم حسگر اثر انگشت فیزیکی: طبق گزارشی از SamMobile، سامسونگ در گوشی گلکسی اس ۹ از حسگر اثر انگشت مجازی استفاده نمی‌کند و به استفاده از حسگر اثر انگشت فیزیکی بسنده خواهد کرد. هرچند نمی‌دانیم که سامسونگ این حسگر را همچنان در کنار دوربین قرار می‌دهد یا اینکه آن را در موقعیت بهتری تعبیه می‌کند.

دوربین دوگانه: بعد از استفاده از دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس و پیروی ال‌جی با دوربین دوگانه‌ی گوشی G6، احتمال می‌دادیم که سامسونگ هم چنین کاری را انجام دهد؛ اما در گلکسی اس ۸ چنین اتفاقی نیفتاد و سامسونگ فقط در گوشی نوت ۸ از دوربین دوگانه استفاده کرد. بنا به نظر برخی از تحلیلگران، دوربین گلکسی اس ۹ از نوع دوگانه خواهد بود.

بر اساس گزارشی از Android Headlines، دوربین پشتی این گوشی از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. دوربین جلویی هم ۱۲ مگاپیکسلی است و شاید از دو سنسور بهره بگیرد.

در مورد گلکسی اس 9 چه می‌دانیم؟

رقیب Face ID: سامسونگ برای این که از قافله‌ی آیفون ۱۰ عقب نیفتد، احتمالا در گلکسی اس ۹ از حسگر سه‌بعدی برای اسکن چهره استفاده خواهد کرد. البته حسگر عنبیه هم در جای خودش می‌ماند و حذف نمی‌شود. بر اساس گزارش‌ها، تولید انبوه دوربین جلویی TrueDepth آیفون ۱۰ کار چندان ساده‌ای نبوده و گویا هنوز هم نیست؛ اما شاید تا زمان عرضه‌ی گلکسی اس ۹، کارخانه‌های متعددی راه و روش تولید انبوه چنین دوربینی را فرا بگیرند.

سوپر اسلوموشن: طبق برخی از شایعات، احتمالا در گلکسی اس ۹ قابلیت سوپر اسلوموشن را خواهیم دید. چنین مشخصه‌ای، به لطف سنسور دوربین پشتی این گوشی امکان‌پذیر می‌شود که می‌تواند با سرعت ۱۰۰۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. اگر چنین خبری حقیقت داشته باشد، گلکسی اس ۹ ازلحاظ ویژگی اسلوموشن هم‌رده‌ی گوشی سونی اکسپریا XZ1 خواهد بود.

مودم سریع‌تر: سامسونگ می‌گوید در حال کار روی نسل بعدی پردازنده‌ی اگزینوس است که از مودم LTE شش بانده بهره می‌برد. چنین کاری یعنی سرعت اینترنت گلکسی اس ۹ می‌تواند به ۱٫۲ گیگابایت در ثانیه برسد. البته مجهز کردن دستگاه به یک چیپست با قابلیت پشتیبانی از ۶ باند به‌صورت هم‌زمان تنها یک طرف قضیه است و اپراتورهای تلفن همراه هم باید پشتیبانی از ۶CA را در برنامه‌ی کاری خود قرار دهند که البته به این زودی‌ها چنین اتفاقی نخواهد افتاد؛ اما به‌هرحال سامسونگ آینده‌نگرانه عمل کرده و به فکر زمانی است که اینترنت ۵G عرضه می‌شود.

حذف جک هدفون: به نظر می‌رسد که سامسونگ بالاخره با گوشی گلکسی اس ۹، به جمع حذف‌کنندگان جک هدفون می‌پیوندد. البته بنا به گزارش‌هایی، سامسونگ تصمیم داشته در گلکسی اس ۸ چنین کاری را انجام دهد که از این تصمیم منصرف شده و این حذف را به نسخه‌ی بعدی آن موکول کرده است.

در مورد گلکسی اس 9 چه می‌دانیم؟

بازگشت نمایشگر بی‌نهایت: «نمایشگر بی‌نهایت» (Infinity Display) ازجمله مشخصه‌های جذاب و محبوب گلکسی اس ۸ محسوب می‌شود و ظاهرا در گلکسی اس ۹ هم می‌توانیم این نمایشگر را ببینیم. طبق اخبار غیررسمی، سامسونگ ساخت نمایشگرهای ۵٫۸ و ۶٫۲ اینچی را برای گلکسی اس ۹ آغاز کرده است؛ این یعنی نمایشگر این گوشی‌ها هم‌اندازه‌ی نمایشگر اس ۸ و اس ۸ پلاس هستند. بنا به گزارشی دیگر، سامسونگ نسبت تصویر ۱۸.۵:۹را در این گوشی‌های جدید حفظ کرده و با توجه به استفاده از نمایشگرهای کم‌حاشیه‌تر، این گوشی‌های جدید کوتاه‌تر از سری قبلی خود خواهند بود.

آیا ظاهر گلکسی اس ۹ به این تصویر شباهت دارد؟

در مورد گلکسی اس 9 چه می‌دانیم؟

مطابق معمول گوشی‌های پرچم‌دار، رندرهای زیادی مربوط به گوشی گلکسی اس ۹ منتشر شده است. در این رندر که DBS Designing آن را منتشر کرده، می‌بینیم که این گوشی جلو و پشتش تخت است و از لبه‌های فلزی بهره می‌برد. از صحت‌وسقم این رندر خبر نداریم، اما می‌توانیم بگوییم که این گوشی در مقایسه با آیفون ۱۰، قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سخن آخر

در حال حاضر سر سامسونگ حسابی شلوغ است. گلکسی نوت ۸ تابه‌حال فروش خوبی داشته، اما خریداران این گوشی عمدتا کاربران خاص و طرفداران پروپاقرص سامسونگ هستند و این سری گوشی‌های گلکسی اس هستند که برای مخاطب عام عرضه می‌شوند. خبر خوب در مورد شایعات مربوط به گلکسی اس ۹ این است که سامسونگ تصمیم دارد مشخصه‌های جذاب گلکسی اس ۸ را چند پله ارتقا دهد و آن‌ها را در این گوشی جدید تعبیه کند.



با تشکر از انتخاب شما
روزانه به وب ما سربزنید و از اطلاعات جدید با خبر شوید نظر فراموش نشود
با تشکر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی