سلام این وبلاگ هیچ وقت بسته نمیشه ادمینش همیشه عاشق این وبلاگه اما سایتمون فعال تره

سایت ما ایجاد شد کلیک کنید

ما و شما ـــــ

اموزش و خبرهای تکنولوژی

ما و شما ـــــ

اموزش و خبرهای تکنولوژی

سعی بر این داریم که بروز ترین
اخبار را در خدمت شما عزیزان قرار دهیم
باتشکر از انتخاب شما
سعی کنید روزی حداقل 2 دفعه مراجعه کنید
سایت روزانه اپدیت میشود!!!

پیوندها

اپل همیشه به چشم شرکتی که "کالاهای لوکس برای افراد متمول تولید میکند" دیده میشده، با این وجود اقبال عمومی نسبت به این آیفون‌، آیپد و سری مک این شرکت، نشان میدهد که شاید اسباب بازی‌های طراحی شده در کوپرتینو، آنقدرها هم تجملاتی نباشند. برای روشن‌تر شدن چرایی محبوبیت محصولات اپل، باید برای چند سوال‌ پاسخ پیدا کنیم. آیا قیمت محصولات اپل در گذر زمان کمتر شده؟ آیا سرعت اپل در معرفی محصولات جدید بیشتر شده؟ در ادامه با ما و شما باشید

در تصویر زیر قیمت پایه شماری از محصولات اپل نسبت به تعداد روزهای گذشته از آخرین به‌روزرسانی سخت افزاری آن‌ها نشان داده شده است.

ABIaAPVl 2

قیمت تعداد اندکی از محصولات تغییر چشمگیری داشته است، اما قیمت‌ها اکثراً ثابت مانده‌اند. زمان‌بندی معرفی محصولات جدید نیز بسیار متغیر بوده است.

۱ – پاییز فصل اسباب‌بازی‌های تازه است!

در نمودار زیر تعداد محصولات جدید معرفی و عرضه شده در هر ماه به تصویر کشیده شده است. همانطور که میبینید در ماه‌های سپتامبر و اکتبر بیشترین محصولات جدید معرفی شده. 

rTQVOOFl

این مسئله کاملاً طبیعی است چرا که کامپیوترها از محصولات پرفروش فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها هستند.

۲ – مک‌بوک ایر همین‌طور بهتر می‌شود!

vxtNmcwl

خیلی‌ها معتقدند مک‌بوک ایر سیزده اینچی بهترین لپ‌تاپی است که اپل تا کنون ساخته. همچنین، مک‌بوک ایر یکی از معدود محصولاتی است که کاهش مداوم قیمت داشته است. ایر از یک کامپیوتر قابل‌حمل لوکس و زینتی به لپ‌تاپی استاندارد و مناسب برای افراد تازه‌کار تبدیل شده است.

۳ – فواصل میان به‌روزرسانی های سخت افزاری کم‌کم کوتاه‌تر می‌شوند.

haOMR9rl

این نتیجه چندان خارق‌العاده نیست، اما این نکته که بازه‌های زمانی انتشار به‌روزرسانی‌ها طی دو سه سال اخیر اندک اندک کوتاه‌تر شده‌اند جالب توجه است.

۴ – محصولات ارزان‌تر معمولاً دیرتر به‌روز می‌شوند.

c5EKQYnl

مگر در مورد مک‌پرو که از جمله محصولات اپل است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود. چنین نتیجه‌ای به نظر من بسیار غیر منطقی بود چرا که تصور می‌کردم نوسانات بیشتر و در نتیجه فواصل به‌روزرسانی کوتاه‌تری برای محصولات ارزان‌تر وجود داشته باشد. این روند از بازه‌های کوتاه زمانی به‌روزرسانی‌های لپ‌تاپ‌های ایر و رتینا نشأت می‌گرفت.

myyour.blog.ir


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی